Tips voor slapen tijdens je zwangerschap

Geschreven door Cloudpillo op

Slaap tijdens de zwangerschap is erg belangrijk voor jou en voor je baby. Een slechte nachtrust kan namelijk een negatieve invloed hebben op je immuunsysteem. Tijdens je zwangerschap slaap je meer. Dit kan tot wel 10 uur per nacht. Bijna 80% van de zwangere vrouwen geeft aan dat ze slechter slapen nadat ze zwanger zijn geworden. Vermoeidheid bij zwangerschap hoort er helaas bij. Maar hoe zorg je ervoor dat je voldoende slaap pakt?

Tip 1

Eet niet te veel voor het slapen gaan. Eten verhoogt je lichaamstemperatuur en dwingt je maag om te verteren waardoor je sneller wakker blijft. Te weinig is daarentegen ook niet goed. Je wil niet dat de honger je midden in de nacht wakker maakt. Eet dus in dien nodig een kleine snack of een stuk fruit voor het slapen gaan.

Tip 2

Ademhalingsoefeningen zijn de ideale manier om in slaap te vallen. Hier hebben wij een uitgebreid blog over geschreven. Klik hier om naar dat blog te gaan.

Tip 3

Ben je overdag moe? Geef hier dan aan toe. Wees dus niet eigenwijs en geniet van je middagdutje.

Tip 4

Verschoon regelmatig je bed. Het is aangetoond dat men beter slaapt in schoon beddengoed. Ook helpt het enorm door zelf schoon naar bed te gaan. Neem dus voor het slapen gaan een lekker warme douche of een warm bad.

Tip 5

Gebruik extra kussens! Voor extra ondersteuning kun je meerder kussens gebruiken. Denk aan een kussen tussen je benen, dit zorgt ervoor dat je rug minder belast wordt.

Tip 6

Zorg ervoor dat je kamer zo donker mogelijk is. Dit zal helpen je diepe slaap te bereiken. Schakel daarom ook digitale klokken en elektronische apparaten uit. Blauw licht kan het vermogen van uw lichaam om in slaap te vallen drastisch beïnvloeden.

Tip 7

Ga zo ontspannen mogelijk naar bed. Doe dit door bijvoorbeeld eerst een warm bad te nemen of een rondje te wandelen. Je kunt ook een boek lezen voor het slapen gaan of naar rustgevende muziek te luisteren. Door ontspannen naar bed te gaan is de stap tussen lichte en diepe slaap veel kleiner en zul je de diepe slaap eerder bereiken.

Tip 8

Zorg voor een goed ondersteunend en lekker bed dit staat namelijk direct in contact met je nachtrust. Kies dus voor een goed matras en kussen. En laten wij daar nou net het perfecte kussen voor hebben. De Cloudpillo geeft voldoende ondersteuning en biedt iedereen een goede nachtrust. Ben je dus echt ten einde raad? Bestel dan vandaag nog een Cloudpillo en geniet morgen van een goede nachtrust.

Ontdek Cloudpillo